معا لغد افضل

يعني ده يطلق عليه منافق؟

شاطر
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الإثنين 1 يونيو - 8:29

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما

رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف samia في الإثنين 1 يونيو - 9:22

ليه يا افر


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[

إذا كان الأمس ضاع .. فبين يديك اليوم
ولا تأسف على اليوم .. فهو راحل
واحلم بشمس مضيئة في غد جميل
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الإثنين 1 يونيو - 9:25

ياترى ليه سؤال يطرح نفسه؟


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما
avatar
مصري
عضو مبدع
عضو مبدع

عدد المساهمات : 505
رقم العضوية : 28
تاريخ التسجيل : 27/06/2008
نقاط التميز : 835
معدل تقييم الاداء : 59

رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف مصري في الثلاثاء 2 يونيو - 2:02

لا دا لا يطلق علية انة منافق انما يطلق علية عيار ناري يخلصنا منة ومن اللي زية
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الثلاثاء 2 يونيو - 2:07

عندك حق وانا اقترح ان سيادتك تقوم بأطلاق العيار وان شاء الله نحن ورائك في سجن طره
هانصوت كلنا معاك قاصدي عليك ضد حسني


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما
avatar
مصري
عضو مبدع
عضو مبدع

عدد المساهمات : 505
رقم العضوية : 28
تاريخ التسجيل : 27/06/2008
نقاط التميز : 835
معدل تقييم الاداء : 59

رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف مصري في الثلاثاء 2 يونيو - 2:20

المشكلة مش في الاخ اللي كتب اليافطة حتي لو اطلق علية التار في مليون غيرة
لان النفاق تحول من حالات فردية لاسلوب فكر وحياة لناس كتير جدا
ومع اتباع سياسات القهر والظلم والاستبداد اصبح المثل اللي بيقول الايد الي متقدرس تعضها بوسها هو المسيطر علي فكر الكثيرين
وخليني ساكت متلقبيش عليا المواجع
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الثلاثاء 2 يونيو - 3:10

مش صحيح النفاق عمره ما يكون فكر جماعي
والمثل اللي حضرتك بتقوله ده غريب وغير منطقي في التعامل
الشعب غافل لأنه غارق في تدبير قوته من اول الموظف الغلبان اللي بيتحصل على 300 جنيه وهو مسؤل عن اسره الى اصحاب المعاشات الي الطالب كله لاهيه حاله ولا يفكر في مصلحة هذه البلد الا البعض اللذين انعم الله بحياه اجتماعيه ميسوره ليفكروا في شئ الاهم
المنطق يقول ان الانسان الفقير ينغمس في تدبير قوته ويصبح هو كل ما يفكر فيه اما كلما ارتقى علميا وماديا يفكر في اشياء اخرى كالحريه والديموقراطيه وغيرها من امور الحياه وده اللي نجحت الحكومه فيه انها قدرت تلهي الناس في تدبير قوتها


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما

رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف samia في الثلاثاء 2 يونيو - 12:32

هى سياسة مدروسة بحنكة ومكر ترك الناس تجرى وراء لقمة العيش تنسيهم المناقشة وادلاء ارائهم بالفعل نحن فى عصر طاق على من طاق مثل


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[

إذا كان الأمس ضاع .. فبين يديك اليوم
ولا تأسف على اليوم .. فهو راحل
واحلم بشمس مضيئة في غد جميل

رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف Marwan(Mark71) في الأربعاء 3 يونيو - 4:35

انا شايف ان الموضوع اقتصادي من الدرجة الاولى, ولو تتبعتم من اين ثروة هذه العائلة سترون انها مرتبطة بمبارك الاب, وان استمرارها بعد موت مبارك الاب سيكون مرتبط بمبارك الابن, وبعد عمر طويل او قصير ستكون هذه الثروة مرتبطة بمبارك ابن الابن...يعني هذا اسمه في القاموس السياسي نفاق اقتصادي...المطلوب من فور ايفر ان تأتي لنا بتاريخ هذه العائلة الاقتصادي
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الأربعاء 3 يونيو - 8:10

لكن البلد مش داخله في الميراث ياأستاذ مروان هو ورث البلد والا ايه؟
يعني مصر اصبحت ارث لكل حاكم ونعلن الملكيه بقى
مصر بلد اولادها اللي استشهدوا في 73 لتحريرها واستشهدوا على شواطئ اروبا وامريكا للأرتقاء بها والبحث عن قوتهم
بلد الفلاح الغلبان اللي الحكومه بتاخد محصوله وشقاه وأرضه في الغالب تحت مسمى اشياء كتير
بلد العامل اللي مابيلاقيش اخر اليوم تمن العشا لأودلاده
هي مصر بلد عائلة مبارك والا ايه
مش ورث هي


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما
avatar
love for ever
الزعيمة
الزعيمة

عدد المساهمات : 2621
رقم العضوية : 37
تاريخ التسجيل : 08/07/2008
نقاط التميز : 3166
معدل تقييم الاداء : 81
من مواضيعي : موضوع نقاش وبحث
الخطأ؟؟؟؟؟
ماذا يحدث حولنا؟؟؟؟
صغيران اسفل العينين
مصر الاولى على العالم
اقوال مأثوره
معلومات ع الماشي
معلومات في الطب


رد: يعني ده يطلق عليه منافق؟

مُساهمة من طرف love for ever في الأربعاء 3 يونيو - 8:13

هى سياسة مدروسة بحنكة ومكر ترك الناس تجرى وراء لقمة العيش تنسيهم المناقشة وادلاء ارائهم بالفعل نحن فى عصر طاق على من طاق مثل
______
صح ياساميه والدليل على كده ان اول مايطلع واحد ميسور الحال ويخبط في الحكومه بيجيبوه ارض والامثله كتير جدا عشان يكون عبره لغيره ويمشي جنب الحيط


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لله قوما أخلصوا في حبه فأحبهم واختارهم خداما*** قوما اذا جن الظلام قاموا هنالك سجدا وقياما

    الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 19 نوفمبر - 6:32